Diferente intre Anvelopele de Vara si cele de Iarna


Pentru ca sunt foarte multe persoane care nu cunosc diferentele intre anvelopele de vara si cele de iarna sau nu cred ca acestea exista realmente, ne-am gandit sa le mai enumeram inca o data pentru a le afla toata lumea si a constientiza cat de importanta poate fi accesorizarea masinii cu anvelopele special dedicate sezonului in care va aflati. De cele mai multe ori, principalele diferente intre un set de anvelope de vara si unul de iarna sunt legate de modul constructiei si amestecul de cauciuc folosit pentru realizarea sa. Producatorii iau in calcul toate aspectele meteo ale fiecarui sezon in parte si creeaza anvelope care sa poata mentine masina in siguranta, atat in conditii de ger cat si in conditii de caldura excesiva, neputand insa sa creeze un singur tip de anvelopa perfect adaptat pentru ambele sezoane, caci nevoile, de la vara la iarna sunt complet diferite. Cauciucul din care sunt facute anvelopele de vara este unul special, moale, creat pentru a putea rula cand temperaturile depasesc 7 grade. La o temperatura mare, acesta isi pastreaza proprietatile si aderenta, insa la temperaturi scazute se intaresc excesiv. 

Deasemenea franeaza greu pentru ca aluneca, iar aderenta este din ce in ce mai mica datorita rigiditatii crescute. In ceea ce priveste profilul anvelopelor de vara si el este diferit fata de al celor de iarna deoarece pe carosabil uscat, fara zapada si gheata nu este nevoie de o adancime mare a benzii de rulare pentru a avea aderenta, iar in cazul celorlalte, o adancime generoasa a benzii de rulare este vitala. Flexibilitatea si toate avantajele de care anvelopele de vara pot da dovada la temperaturi pozitive (consum redus al masinii, stabilitate in curbe, stabilitate la viteze mari) fac ca elesa fie ideale in perioada de canicula, insa foarte periculoase cand anotimpul devine din ce in ce mai friguros. In momentul in care temperatura scade drastic, este categoric nevoie de anvelopele de iarna, capabile (fata de cele de vara) sa isi pastreze flexibilitatea si la temperaturi sub 0 grade si sa inlature cu succes (datorita profilului benzii de rulare adanc) gheata, zapada si apa din calea masinii, pentru a o feri de acvaplanare sau alunecare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu